Obračun zarade nije obična računska operacija, već složen proces o kome mora da brine
                                kvalifikovana
                                osoba. Ovo je jedan izuzetno važan i bitan zadatak svakog poslodavca koji je usko
                                povezan sa njegovim
                                poslovanjem. Sa jedne strane odražava vezu poslodavca i države (obračun i isplata
                                mesečnih poreskih
                                obaveza – plaćanje poreza i socijalnih doprinosa), dok sa druge strane snažno utiče na
                                održavanje
                                poverenja između radnika i poslodavca.
                            
                            
                                - isplata po osnovu radnog odnosa i
- isplata po osnovu rada van radnog odnosa,
                                
- kao i angažovanje bez prava na zaradu ili naknadu za rad (volontiranje, stručno
                                    osposobljavanje,
                                    stručno usavršavanje).
                                
 
                            
                                Kod svake od ovih kategorija isplata potrebno je voditi računa o specifičnostima
                                 obračuna (poreska
                                oslobođenja, posedovanje odgovarajuće dokumentacije za primenu odgovarajućih poreskih
                                oslobođenja, status osiguranja lica prilikom obračuna i primene odgovarajućih stopa
                                doprinosa i slično),
                                kao i o samim specifičnostima i podacima o dokumentu (ugovor) koji je osnova zaključenja
                                posla koji će
                                rezultirati isplatom.
                            
                            
                                U Srbiji, poslodavci se suočavaju sa birokratskim preprekama prilikom zapošljavanja i
                                čestim izmenama
                                zakona i poreskih propisa. Zakone i propise je potrebno ispratiti i primeniti prilikom
                                obračuna zarada. U
                                vezi sa tim, u zavisnosti od toga o kakvoj se vrsti isplate radi, zavisiće i poreski
                                tretman konkretne isplate.
                                Pa tako, možemo napraviti razliku između:
                            
                            
                                Pored samog obračuna, potrebno je voditi računa i o obustavama i benefitima zaposlenih
                                (u smislu da
                                sve bude na vreme obračunato i obustavljeno od zarade radnika), isplatama koje nisu
                                direktno vezane za
                                same zarade (izvršavanje mesečne obaveze za invalide), kao i ažurno podnošenje
                                različitih izveštaja
                                nadležnim licima.
                            
                            
                                Širok opseg stvari o kojima se mora voditi računa prilikom vođenja evidencije o
                                radnicima I obračunu
                                zarada, može usloviti pojavu grešaka. Neki od tih razloga su:
                            
                            
                                - Neadekvatna evidencija radnog vremena,
- Greške u prikupljanju i obradi prikupljenih podataka,
                                
- Zakonske promene,
- Nedovoljno poznavanje važećeg zakonodavstva i kolektivnih ugovora,
                                
- Nedostatak vremena za implementaciju,
                                
- Problemi sa platnim programom.
                                
                                Navedeno može dovesti do neispravnog obračuna zarada. Posledično može dovesti do
                                pogrešnih isplata
                                zaposlenima i licima kojim su ove isplate namenjene. U najnepovoljnijem slučaju i do
                                novčanih kazni za
                                netačnu ili kasno podnetu poresku prijavu.
                            
                            
                                Kao jedan od primera kompleksnosti stavki o kojima se mora voditi računa prilikom
                                obračuna zarada je
                                primer rada od kuće. U poslednje vreme (sa početkom pandemije) radi lakše organizacije
                                procesa rada,
                                mnogi poslodavci su uveli mogućnost rada od kuće. Ali čak i takav rad zahteva obavezu
                                regulisanja
                                tretmana ovog rada, odnosno donošenje Pravilnika o bezbednosti i zdravlju na radu
                                zaposlenih koji rade
                                od kuće. Ovim pravilnikom potrebno je definisati:
                            
                            
                                - Osnovne karakteristike radnog mesta u kući/domu zaposlenog (rad od kuće se može
                                    obavljati
                                    samo ako radnici imaju bezbedne uslove za rad – ugrađena oprema za rad, prozračnost
                                    osvetljenost prostorije, privatnost i sl.),
                                
- Obaveze, prava i odgovornosti zaposlenog
                                
- Obaveze, prava i odgovornosti poslodavca
- Kontrolne i preventivne mere koje poslodavac treba sprovesti.
                                
                                Ovakva vrsta rada mora takođe posebno biti predviđena i Ugovorom o radu, kao i deo
                                zarade koji se
                                odnosi na naknadu zaposlenom za korišćenje sopstvenih sredstava (struja, telefon,
                                internet i slično) za
                                rad od kuće.
                            
                            
                                Pojednostaviti složenost poslovanja i na taj način što više uštedeti vreme i bolje
                                iskoristiti raspoložive
                                resurse (zaposlene i novčana sredstva) su jako bitne odluke svakog poslodavca. Jedan od
                                poteza koji
                                može pomoći u sprovođenu ovih odluka je nesumnjivo prenos obračuna zarada na eksternog
                                saradnika.
                                To treba da bude specijalizovani izvođač za ove poslove, koji može da obezbede tačan,
                                blagovremen,
                                pouzdan i siguran obračun zarada.
                            
                            
                                Ispravan i transparentan obračun zarada – zadovoljni radnici, zadovoljan poslodavac.
                            
                            
                                Posebno bi napomenu stavio na ugovore o radu. Mi kao agencija nudimo standardizovanu
                                vrstu ugovora
                                koja će po svojoj formi zadovoljiti sve ono što zakonodavac traži od vas kao
                                obveznika,ali ovde moramo
                                da naglasimo da ukoliko imate potrebu da u okviru svoje firme imate jasnije precizirana
                                pravila igre,
                                morate angažovati pravnika ,odnosno lice koje je stručnjak iz ove oblasti. Mi kao
                                agencija stojimo vam
                                na raspolaganju I za ovu vrstu konsultacije,ali taj deo svakako poveravamo stručnom licu
                                ,što toplo
                                preporučujemo svim klijentima koji imaju potrebu za pravilnikom o radi ,sistematizacijom
                                radnih
                                mesta,kao I ostalim aktima,od akta o proceni rizika radnih mesta pa sve do akta o
                                bezbednosti I zdravlja
                                na radu (BZR).
                            
                         
                        
                            
                                Knjigovodstvena agencija Mari-Mar doo ima 18 zaposlenih stručnjaka i profesionalaca
                                ,knjigovođa sa
                                dugim radnim iskustvom, koji su angažovani na poslovima za obračun zarada i u svakom
                                trenutku
                                spremno odgovaraju na zahteve klijenata. Naš tim pristupa maksimalno stručno I
                                profesionalno I
                                posvećeno prema svim poslovnim partnerima i klijentima sa kojima sarađujemo ,bilo da se
                                radi o klijentu
                                koji ima 2 zaposlena radnika ili je u pitanju klijent sa više od 200 zaposlenih radnika.
                                Takodje nastojimo
                                da izađemo u susret svim zahtevima i odgovorimo tačnim i proverenim rešenjem, bez obzira
                                na obim i
                                specifičnost zahteva.
                            
                            
                                Stalne zakonske promene I uslovi poslovanja zahtevaju usklađenost sa zakonskom
                                regulativom u oblasti
                                Zakona o radu, Zakona o porezu na dohodak građana i u oblasti Zakona o doprinosima za
                                obavezno
                                socijalno osiguranje. Veliki i brz tehnološki napredak, uslovio je stalno usavršavanje
                                softvera za obračun
                                zarada pa je od presudne važnosti da se prepozna stručnost I opremljenost tima kojem
                                ćete poveriti
                                obračun zarada ,za koji možemo reći da je u najmanju ruku osetljiva tema u svakoj firmi.
                                Naša agencija za knjigovodstvo je specijalitovana za sve vrste poslova koji su vezani za
                                obračun zarada,
                                naknade zarada i druga primanja, kao i za sve prateće administrativne poslove
                                uključujuči i kadrovsku
                                evidenciju (prijave I odjave zaposlenih,promen itd).
                            
                            
                                Osnovne usluge koje pružamo klijentima u ovoj oblasti su:
                            
                            
                                - Obračun plata
- Personalna administracija
                                
- Vođenje kadrovske evidencije
                                
1. Obračun zarada
                            
                                Naš proces za obračun plata uključuje:
                            
                            
                                - Obračun zarada za zaposlene
- Obračun ukupnih poreza i doprinosa (na teret poslodavca i na teret zaposlenog),
- Obračun naknada zarada (bolovanje do 30 dana, bolovanje preko 30 dana, porodiljsko odsustvo
                                    i ostalo),
- Ostali obračuni (obračun i biznis plan za subvenciju prema Nacionalnoj službi za zapošljavanje,
                                    priprema obrazaca),
- Obračun obustava prema kreditima i administrativnim zabranama,
- Obračun za obustave od plata, obračun za stimulacije ili destimulacije zarade,
- Formiranje i slanje elektronskih naloga za plaćanje,
- Kreiranje elektronskih poreskih prijava i obrazaca (OD, OPJ, OPJ1 – OPJ8).
- Podnošenje potpisanih obrazaca poreskih prijava u Poresku upravu i Republički zavod za
                                    socijalnu zaštitu,
- Evidentiranje nastalih promena u glavnoj knjizi, u analitičkim evidencijama i drugim poslovnim
                                    knjigama za knjigovodstvo,
- Evidencije o svim obračunima i isplatama (obrazac M-4 i obrazac PPP, njihovo popunjavanje i
                                    predaja nadležnim ustanovama),
- Priprema i dostavljanje potrebnih obrazaca nadležnim institucijama,
- Obračun za porez na dohodak građana,
- Automatizovan postupak koji se odnosi na importovanje i eksportovanje dokumenata, koji
                                    podržava sve formate dokumentacije,
- Podnošenje elektronskih izveštaja.
2. Personalna administracija
                            
                                U sklopu poslovanja pružamo i ostale administrativne usluge vezane za obračun plata. Personalna
                                administracija podrazumeva brojne administrativne usluge i poslove iz domena radnih odnosa, koje
                                smanjuju kadrovske obaveze i troškova u vezi sa tim, a pritom omogućavaju da efikasno i nesmetano
                                obavljate sve ostale aktivnosti u vašoj firmi.
                            
                            
                                U usluge personalne administracije uključeno je:
                            
                            
                                - Prijava radnika nakon zasnivanja radnog odnosa, izdavanje rešenja o prestanku radnog odnosa,
                                    kao i odjava zaposlenih,
- Ažuriranje zdravstvenih kartica i podataka o osiguranicima,
                                
- Evidentiranje, čuvanje i arhiviranje ugovora i svih evidencija o zaradama zaposlenih,
- Sastavljanje ugovora o radu (pravilnika o radu), kao i aneksa ugovora o radu (tipski ugovori),
                                
- Obračun troškova po putnom nalogu zaposlenog za neoporeziv iznos, kao i za iznos preko
neoporezivog,
                                
- Izdavanje potvrda (o zaposlenju, visini primanja, o ukupnom trajanju radnog staža i drugih
potvrda),
                                
- Priprema odluka (o radnom vremenu, o službenom putovanju, odluka o promeni sedišta firme, o
                                    pravu na godišnji odmor, o plaćenom ili neplaćenom odsustvu sa posla, zatim odluka o donaciji,
                                    odluka o isplati otpremnine, odluka o bolovanju, o porodiljskom odsustvu i mnoge druge),
                                
- Ostale povezane administrativne usluge.
                                
3. Vođenje kadrovske evidencije
                            
                                Administrativno vođenje kadrovske evidencije je posao koji oduzima dosta vremena pa sve više klijenata
                                uviđa značaj i prepušta ga stručnim licima. Kadrovska evidencija podrazumena usluge izrade ugovora za
                                zaposlene kada su standarni ugovori u pitanju ,dok stručna lica iz pravne službe za koju se vi odlučite
                                pripremaju I prilagodjavaju ugovore po vašim potrebama,odnosno prema unapred definisanim
                                zahtevima klijenata.
                            
                            
                                Pored redovne izrade dokumentacije vodimo i evidencije o:
                            
                            
                                - Zaključenim ugovorima o radu zaposlenih,
- Ugovor o radu trudnica,
                                
- Obračun dana za godišnji odmor,
- Odlukama o otkazu ugovora o radu,
                                
- Sporazumnom prekidu radnog odnosa,
                                
- Otkazima ugovora o radu u skladu sa navedenim otkaznim rokom,
                                
- Isteku ugovora o radu na određeno vreme,
                                
- Evidencije o mesečnoj kvoti u vezi sa zapošljavanjem osoba sa invaliditetom.
                                
                                Za sva ostala pitanja iz oblasti zarada stojimo vam na raspolaganju.